پنجشنبه, ۱۵ آبان , ۱۴۰۴ Thursday, 6 November , 2025 ساعت ×

آخرین تیترها »

هم‌گروهی ایران با افغانستان، عربستان و مالزی در جام‌ملت‌های فوتسال آسیا اقتصادهای جهان با بیشترین مخارج نظامی کدامند؟ عراقچی: هرگونه مذاکره احتمالی با آمریکا در آینده صرفا متمرکز بر بحث هسته ای خواهد بود قالیباف: توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی دستور کار سفر پاکستان است اولین همایش تخصصی نهج البلاغه اضافه برداشت بانک سپه از بانک مرکزی به دلیل مطالبات از دولت و پرداخت وام های تکلیفی و سیاستی است/ در ۳ سال گذشته در صورت‌های مالی تلفیقی سود‌آور بودیم صادرات ۶۰۰ تنی عسل/ سهم ۶۸ درصدی عراق از عسل صادراتی ایران ظرفیت‌های اقتصادی کشور هنوز به‌طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است بانک سپه به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بانک کشور خدمات گسترده ای به مردم ارائه می‌دهد/ بسیاری از صنایع، تسهیلات خود را از بانک سپه دریافت می‌کنند پرداخت بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری طی ۷ ماه نخست سال جاری توسط بانک سپه

شناسه : 4955
تیر ۶, ۱۳۹۸ ساعت: 9:35
ارائه خدمات شهرداری قم بر بستر اپلیکیشن موبایل

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: همه خدمات شهرداری یک اپلیکیشن موبایل مد نظر قرار گرفته و همه سرویس ها در یک نرم افزار به شهروندان ارائه خواهد شد.

کوروش محمدحسینی در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارائه خدمات به شهروندان بر بستر فضای مجازی، گفت: ایجاد بستر تعامل دوسویه با شهروندان، گسترش فضای ارتباطی با شهروندان بدون واسطه و تسهیل گری در ارتباط بین دستگاه ها در شهر از جمله اهدافی است که دنبال می کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بیان کرد: اگر اهداف ما در این حوزه محقق شود ارتقاء اداری، کاهش هزینه ها، کاهش سفرهای برون شهری و درون شهری و غیره محقق شده و از بسیاری هزینه‌ها کاسته می شود.

محمدحسینی با اشاره به اینکه تدوین چارچوب ها و دستورالعمل ها در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: در این حوزه مشاوران بسیار قوی داخل و خارج استان مورد استفاده قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مباحث امنیتی و پدافند غیرعامل در تدوین زیرساخت ها مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در تابستان سال گذشته دستورالعمل های ستاد شهر هوشمند ابلاغ شد تا مبنای توسعه سامانه‌های نرم افزاری و سخت افزاری قرار گیرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه چارچوب های اصلی نرم افزاری و سخت افزاری و شیوه رفتاری با پیمانکاران از جمله این دستورالعمل ها بوده است، گفت: تا پایان سال گذشته ۵۰ سامانه نرم افزاری داشتیم که با احصاء نیازها این تعداد به ۶۵ سامانه خواهد رسید که با تکنولوژی‌های مختلف تدوین شده و یکپارچه سازی این سامانه ها به لحاظ ارتباطات محتوایی و رفتاری کاری پیچیده بود که از بین روش های موجود ایجاد زیرساختی کارآمد مد نظر قرار گرفت.

محمدحسینی با اشاره به اینکه در بسترهای زیرساختی فضای دسترسی شهروندان مد نظر قرار گرفت، افزود: تصمیم گرفته شد که درگاه ارتباط تلفنی ۱۳۷ همچنان حفظ شود ولی پرتال شهرداری با رویکرد و معماری جدید بازطراحی شد و از محور خبر رسانی و اطلاع رسانی به محور ارائه خدمات الکترونیک تبدیل شد البته ارائه اخبار و معرفی شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

وی تدوین و تهیه درگاه نقشه نما شهر و اپلیکیشن موبایل شهرداری را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: تصمیم گرفته شد که برای همه خدمات شهرداری یک اپلیکیشن موبایل مد نظر قرار گرفته و همه سرویس ها در یک نرم افزار به شهروندان ارائه شود. /ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.