چهارشنبه, ۱۴ آبان , ۱۴۰۴ Wednesday, 5 November , 2025 ساعت ×

آخرین تیترها »

هم‌گروهی ایران با افغانستان، عربستان و مالزی در جام‌ملت‌های فوتسال آسیا اقتصادهای جهان با بیشترین مخارج نظامی کدامند؟ عراقچی: هرگونه مذاکره احتمالی با آمریکا در آینده صرفا متمرکز بر بحث هسته ای خواهد بود قالیباف: توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی دستور کار سفر پاکستان است اولین همایش تخصصی نهج البلاغه اضافه برداشت بانک سپه از بانک مرکزی به دلیل مطالبات از دولت و پرداخت وام های تکلیفی و سیاستی است/ در ۳ سال گذشته در صورت‌های مالی تلفیقی سود‌آور بودیم صادرات ۶۰۰ تنی عسل/ سهم ۶۸ درصدی عراق از عسل صادراتی ایران ظرفیت‌های اقتصادی کشور هنوز به‌طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است بانک سپه به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بانک کشور خدمات گسترده ای به مردم ارائه می‌دهد/ بسیاری از صنایع، تسهیلات خود را از بانک سپه دریافت می‌کنند پرداخت بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری طی ۷ ماه نخست سال جاری توسط بانک سپه

شناسه : 4185
خرداد ۲۰, ۱۳۹۸ ساعت: 18:29
معاون شهردار قم:
۱۷۰۰ تاکسی در قم نیازمند نوسازی است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: از حدود پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فعال در قم، یک هزار و ۷۰۰ دستگاه عمر بالای ۱۰ سال دارد که فرسوده محسوب شده و باید نوسازی شود.

عباس ذاکریان اظهار داشت: از آبان ماه سال ۹۶ سایت نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور فقط به صورت نقدی اقدام به فروش تاکسی می‌کند که با توجه به قیمت بالای خودرو، نوسازی تاکسی‌ها از توان رانندگان خارج است.

وی ادامه داد: اکنون اگر راننده‌ای قصد نوسازی تاکسی خود را داشته باشد باید برای یک دستگاه پژو ۶۶۰ میلیون ریال و برای یک دستگاه سمند ۶۸۰ میلیون ریال بپردازد و هیچ گونه تسهیلاتی بابت نوسازی به رانندگان ارائه نمی‌شود و به دلیل ناتوانی رانندگان، در این ۲ سال اقدامی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: قبل از آبان ماه سال ۹۶، قیمت یک دستگاه تاکسی پژو ۳۰۵ میلیون ریال و قیمت یک دستگاه سمند ۳۱۰ میلیون ریال بود که با احتساب ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات و حدود ۵۰ میلیون ریال ارزش تاکسی فرسوده، هر راننده‌ای با آورده ۵۰ میلیون ریال می‌توانست نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام کند اما اکنون دیگر چنین شرایطی مهیا نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه طی سال‌های ۹۵ و ۹۶، حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در قم نوسازی شد ابراز امیدواری کرد: با توجه به مبحث آلودگی هوا که یکی از معضلات کلانشهرها از جمله قم می‌باشد، تدبیری از سوی سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور اندیشیده شود تا رانندگان بتوانند به راحتی اقدام به نوسازی تاکسی‌های فرسوده خود کنند.

۱۷۰ دستگاه اتوبوس درون شهری قم نوسازی می‌شود

وی در بخش دیگری از این گفت و گو افزود: هم اکنون حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در ۱۴ خط قم فعال است که از این بین، حدود ۱۷۰ دستگاه اتوبوس تا آبانماه امسال از رده خارج می‌شود که نیازمند نوسازی است.

ذاکریان با اشاره به اقدامات شهرداری قم در خصوص نوسازی این تعداد اتوبوس گفت: در سال ۹۶، ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد، اواخر سال گذشته نیز قرارداد خرید ۲۳ دستگاه اتوبوس منعقد و ۶ دستگاه اتوبوس تحویل شد، همچنین قرارداد خرید ۱۰۴ دستگاه اتوبوس دیگر منعقد گردید که ۴۰ دستگاه از این تعداد شب سال تحویل ۹۸ وارد چرخه حمل و نقل عمومی قم شد، حدود پنج دستگاه به تازگی وارد شده و بقیه نیز به مرور و تا آبانماه امسال وارد خطوط اتوبوسرانی این شهر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین بازسازی اساسی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری قم که پنج سال از عمر آنها می‌گذرد در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته و این کار نیز به مرور انجام می‌شود. /مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.