
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۱ اردیبهشت پایان زمان آموزش در دوره ابتدایی است گفت: با توجه به اینکه در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی توصیفی است معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتایج ارزشیابی دانش آموزان را ثبت کنند.
رضوان حکیم زاده درباره نحوه ارزشیابی دانش آموزان در پایان سال تحصیلی جاری اظهار کرد: سال تحصیلی جاری از سه بستر فضای مجازی، مدرسه تلویزیونی ایران و توزیع بستههای آموزشی برای تداوم آموزش استفاده شد و البته در مناطق دورافتاده و دوردست هم آموزشها حضوری بودند.
وی افزود: دستورالعمل ارزشیابی بر اساس اقتضائات هر دوره تحصیلی تدوین شده و این هفته برای مدارس ارسال خواهد شد. ۳۱ اردیبهشت پایان زمان آموزش در دوره ابتدایی است و با توجه به اینکه در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی توصیفی است، معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتایج ارزشیابی نهایی دانش آموزان را ثبت کنند.
تاکید بر ارزیابی عملکرد دروس فارسی، ریاضی و علوم ششمیها
حکیم زاده ادامه داد: پیش بینی شده است معلمان بر اساس مقیاسهای موجود در ارزشیابی کیفی توصیفی، شواهد یادگیری را بررسی کنند.
وی با اشاره به آن دسته از دانش آموزان که به دلایلی از جمله عدم همراهی موثر والدینی که به عنوان مثال سطح سواد موثری نداشتند و نتوانستند از آموزشهای امسال بهره کامل ببرند گفت: تفاهم نامهای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان منعقد و آنها اعلام آمادگی کردند که در دوران تابستان برای آنها دوره آموزشی برگزار کنند.
ابلاغ دستورالعمل ثبت نام مدارس تا هفته دوم اردیبهشت
حکیم زاده درباره مشکلات دانش آموزان در مناطق محروم که به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی نداشتند گفت: اطلس یادگیری را در همه مناطق تهیه کردیم و میدانیم در هرمنطقه چه تعداد امکان دسترسی دارند و کدامها ندارند.
وی ادامه داد: مدرسه تلویزیونی هم کمک خوبی به دانش آموزان در این مناطق کرده است. بر اساس ارزیابیهای دقیق تلویزیون و ما، اکثریت از این آموزشها استقبال و استفاده کرده اند؛ به ویژه در مناطق محروم.
پیش بینی تداوم آموزش مجازی در صورت بحران کرونا
به گفته حکیم زاده، در حوزه ابتدایی ۹۸ درصد مدیران، بالای ۹۰ درصد معلمان و به طور میانگین ۷۰ درصد دانش آموزان ابتدایی عضو شبکه شاد هستند.







ثبت دیدگاه