چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
درخواست فرانسه از ایران و حزب‌الله برای دوری از جنگ رژیم صهیونیستی و حماس
23 مهر 1402 - 12:33
شناسه : 276495
3
رئیس جمهور فرانسه از ایران و حزب‌الله خواست تا از آنچه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس عنوان کرد، دوری کنند.

دفتر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که او با مقامات ایران و نمایندگان حزب‌الله و به‌علاوه مقامات سایر بازیگزان منطقه‌ای در تماس است. او همچنین با سران رژیم صهیونیستی و مصر نیز گفت‌وگو کرده است.

 بنابر گزارش آسوشیتدپرس، دفتر مکرون همچنین خاطر نشان کرد که او از ایران و به‌ویژه حزب‌الله خواسته است تا از جنگ میان اسرائیل و حماس دوری کنند و از تشدید درگیری‌ها بپرهیزند.

جنبش حماس فلسطین روز شنبه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. صهیونیست‌ها در پی این حمله، ‌ وضعیت جنگی اعلام کردند و حملات متقابل علیه نوار غزه را انجام دادند که همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی در حریان حملات سهمگین خود علیه غیر نظامیان فلسطینی با مرتکب شدن جنایت جنگی، نوار غزه را با بیش از دو  میلیون نفر جمعیت در محاصره انسانی قرار داده و آب، برق و گاز آن را قطع و ورود غذا و دارو به آن را ممنوع کرده است.

صهیونیست‌ها از مردم شمال غزه خواسته‌اند تا خانه‌های خود را ترک و منطقه را تخلیه کنند تا آنها به محض خروج غیر نظامیان عملیات گسترده زمینی را در این منطقه آغاز کنند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: زمانی که ببینیم غیرنظامیان از منطقه نوار غزه خارج شده‌اند عملیات نظامی گسترده‌ای را آغاز خواهیم کرد.

وی گفت که به ساکنان غزه هشدارهای کافی داده شده و زمان آن رسیده است که آنها به مناطق جنوبی بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات جنگی خود در غزه در بیانیه‌ای مدعی شد: نیروهای ارتش اسرائیل با اقدامات گسترده لجستیکی و تکمیل بسیج نیروهای ذخیره، آماده اجرایی کردن طیف گسترده‌ای از برنامه‌های عملیاتی تهاجمی می‌شوند که شامل حملات یکپارچه و هماهنگ از هوا، دریا و زمین است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان «بازتاب خبر»ی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.