دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
ماموریت ویژه تیم انتخاباتی بایدن؛ سفر ممنوع!
05 مهر 1402 - 13:07
شناسه : 276235
6
رئیس‌جمهوری ایالات متحده و کمپین او در حال کار بر روی یک پروژه حیاتی و سرنوشت‌ساز برای تضمین ورود دوباره جو بایدن به کاخ سفید هستند؛ «مطمئن شوید که او سفر نمی‌کند.»

به نقل از وب‌سایت آکسیوس، در حالی که رای‌دهندگان آمریکایی نگرانی عمیق خود را در مورد سن و سال و آمادگی جو بایدن، رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله برای ریاست جمهوری آمریکا ابراز می‌کنند، تیم بایدن اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از سکندری خوردن دوباره او در انظار عمومی انجام می‌دهد؛ درست همان اتفاقی که ژوئن در آکادامی نیروی هوایی در کلورادو رخ داد و بایدن مقابل حضار نقش زمین شد.

بایدن سالخورده از نوامبر ۲۰۲۱ با کمک یک فیزیوتراپیست، تمریناتی را برای بهبود تعادل خود آغاز کرده است. او از زمان پیشامد در آکادامی نیروی هوایی آمریکا، بیشتر از قبل کفش‌های تنیس می‌پوشد تا از لیز خوردن جلوگیری کند. او همچنین برای سوار شدن به هواپیمای ایر فورس وان از قسمت پایین آن و از پله‌های کوتاه‌تر کمک می‌گیرد.

دموکرات‌های آمریکایی از جمله برخی درون دولت واشنگتن، از اینکه بایدن سقوط بدی را تجربه کند وحشت دارند، خصوصا اگر چنین اتفاقی چند هفته قبل از انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ رخ دهد که در آن صورت سناریویی کابوس‌وار خواهد بود.

برخی از دموکرات‌های ارشد ماه‌هاست که در محافل خصوصی نارضایتی خود را از تیم بایدن ابراز کرده و به حادثه آکادمی نیرو هوایی در ماه ژوئن اشاره دارند و می‌گویند که رئیس‌جمهوری آمریکا غالبا پس از اتمام سخنرانی‌هایش سردرگم ‌شده و نمی‌داند مسیر خروج از کجاست.

جمهوری‌خواهان هم اغلب از ویدیوهای مرتبط به همین قسمت که نمایانگر گیجی بایدن است، برای زیر سوال بردن سن و سال او استفاده می‌کنند.

با این توصیفات، تیم بایدن معتقد است که کاهش سفرها، استفاده از پلکان کوتاه‌تر برای سوار و پیاده‌شدن از ایر فورس وان و حتی پوشیدن کفش‌های تنیس و مسخره شدن در رابطه با آنها، ارزش آن را خواهد داشت تا از یک سکندری خوردن دیگر مقابل دوربین‌ها جلوگیری کند.

پیشتر هم نشریه «نیویورکر» در تازه‌ترین نسخه خود با انتشار تصویری از کاریکاتور «بری بلیت» کاریکاتوریست و تصویرگر کانادایی-آمریکایی نوشت: «آیا ایالات متحده – که مدت‌ها تصور می‌شد سرزمین شروع‌های جدید است – در خطر تبدیل شدن به یک حکومت سالخوردگان تصلبی (اسکلروتیک) است؟» همچنین «دیوید رمنیک» سردبیر نیویورکر نوشت: «در یک جامعه رو به زوال، تصاویر رهبری سالخورده می‌تواند یک حس عمومی از پژمردگی و زوال را تجسم بخشد.»

برای جلد این شماره نیویورکر، «بری بلیت» طنز و پوچ بودن کار سیاستمدارانی در سنین بالا را به تصویر می‌کشد که در حال حاضر برای تصدی پست‌های برتر در آمریکا رقابت می‌کنند. پیش از آن هم نشریه نیویورک‌پست در مطلبی نوشت که «حدود ۱۶۱۰ متر میان کاخ سفید تا کنگره آمریکا فاصله است و این فضایی عالی به منظور ساخت سرای سالمندان برای رهبران سالخورده ماست!»

بالا رفتن از درخت!

بایدن که اظهارات و رفتارهای عجیب و غریب دارد و راه رفتن عادی را هم گاهی با سختی انجام می‌دهد، ظاهرا در جلسه‌ای با حامیان مالی‌اش واقع در حومه سان فرانسیسکو به آنها گفته که دلش می‌خواهد از یک درخت بالا برود!

وب‌سایت «روسییسکایا گازتا» گزارش داد که این گردهمایی در یک عمارت شخصی با حضور روزنامه‌نگاران برگزار شد و به گفته یک خبرنگار، بایدن حین سخنرانی‌اش گفت که «دلش می‌خواهد از یک درخت بزرگ در وسط حیاط بالا برود چون دلش نمی‌خواهد به خانه برود!»

یکی از نمایندگان رسانه‌ها گفت که رهبر آمریکا احتمالا شوخی می‌کرد، اما به گزارش نووستی، بعدا این روزنامه‌نگار تصریح کرد که کاملا مشخص نیست که آیا رئیس‌جمهوری ایالات متحده واقعا شوخی کرده است یا خیر.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان «بازتاب خبر»ی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.