به گزارش خبر گزارش فارس از قم، حجتالاسلام والمسلمین محمد بکایی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد تبلیغی فرهنگی بین الملل که با حضور جمعی از طلاب بین الملل در سالن همایش مجتمع شهید کلهری برگزار شد، با اشاره به تغییر شرایط تبلیغی اظهار کرد: امروز عرصههای تبلیغی محدودیت ندارد و تنها مختص مسجد و حسینیه نیست بلکه بسیار گسترده شده و مخاطبان فراوانی به خود جلب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید به تناسب اقتضائات زمان و مکان حرکت کرده تا از اقدامات و حرکتها عقب نمانیم.
مدیرکل مبلغان و دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر توجه به مخاطب و فضاهای تبلیغی گفت: نباید اجازه دهیم این فضا در اختیار دشمنان قرار گیرد و در این حوزه باید از برنامهریزی، شناخت ظرفیتها و ایدهپردازی در قالب توجه به آینده استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: استعدادهای برتر در تبلیغ نیز وجود دارند که به دنبال آن باید جریانی برای تأثیر بر مخاطب را پیگیری کنیم تا تأثیرگذار باشیم.
حجتالاسلام والمسلمین بکایی با بیان اینکه تحولات جهانی باید در جهان در نظر گرفته شود، گفت: اگر از ظرفیت انقلابها و تحولات جهانی استفاده نشود دچار عقب ماندگی میشویم بنابراین باید ذهن و نگاه مخاطب در نظر گرفته شود زیرا آنها موارد موجود در ذهن خود را جستوجو میکنند.
وی با تأکید بر پیگیری ایدههای خوب با ایدهپردازی گفت: بر این اساس باید نیازها استخراج شود و بر اساس آن محتوا، ابزارها و فرم مبلغان تعیین میشود تا ایدههای قابل اجرا شکل بگیرد و به موفقیت برسیم.
تبلیغ در فضای مجازی دارای جذابیت است
سهیل اسعد از مبلغان بین المللی با بیان اینکه حوزه در بخش تبلیغ حرکت جدیدی رقم زده است، گفت: این اقدام بسیار ارزندهای است که از فضای سنتی به سمت فضای ممتد و مستمر حرکت کنیم. نباید اجازه دهیم رکود در فضای آموزشی، تحقیقی، رسانهای و تبلیغی به وجود آید بنابراین تحولات در این حوزهها میتواند بسیار سودمند باشد.
وی به اهمیت در نظرگیری رشد و پیشرفت در حوزه اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: این حوزه باید با رشد و پیشرفت همراه باشد که در این بخش باید از فضای مجازی نهایت استفاده صورت گیرد زیرا فرصت ارزشمندی است.
این مبلغ بین المللی خاطرنشان کرد: تبلیغ سنتی دارای مرز خاصی است ولی فضای مجازی این مرزها را درنوردیده بنابراین نباید خود را به فضای خاصی محدود کنیم تا بتوانیم پیام تبلیغی را منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه فضای مجازی میدانهای تبلیغی را توسعه میدهد گفت: میتوان بیان کرد فضای مجازی ظرفیت بیشتری نسبت به تبلیغ حضوری دارد و امکان افزایش تعداد وسیع مخاطبان را فراهم میکند و همچنین از جذابیت خاصی برخوردار است.
اسعد با اشاره به نوع ارتباط در فضای مجازی گفت: نوع ارتباط مخاطبان در فضای مجازی به گونهای است که مخاطب در این فضا میتواند سؤالات خود را مطرح کند و همچنین فضای گستردهای برای تبلیغ فراهم میکند.
وی خاطرنشان کرد: از فضای مجازی میتوان به عنوان ابزار دینی برای رساندن رسالت الله استفاده کرد تا کلام خدا به مخاطب رسانده شود و همچنین در کشورهای مختلف امکان تبلیغ اسلام به وسیله این فضا فراهم است.
این مبلغ عنوان کرد: ماندگاری آثار در فضای مجازی از دیگر مزیتها است تا نسلهای آینده بتوانند از آنها استفاده کنند.
انتهای پیام/۷۸۰۰۳
ثبت دیدگاه