مهرداد غضنفری در نوزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: موضوع استفاده از کالای ایرانی باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح و برای دستگاه ها تکالیفی مشخص شود، تا آنها توضیح های لازم را در مورد عملکرد خود بدهند.
وی با بیان اینکه بهترین تبلیغ کننده یک کالا و محصول تولید کننده آن است، گفت: در فرآیند فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی، تولید کننده از طریق تولید محصول مناسب و با کیفیت، توزیع کننده با قیمت مطلوب و مصرف کننده نیز با تعصب استفاده از کالای ایرانی نقش دارند.
غضنفری با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای داخلی از پیش دبستانی آغاز می شود، اظهار داشت: فارغ از وظایف دستگاه های دولتی، بخش خصوصی باید در گام نخست به مفهوم رایج بازار یعنی بازاریابی وارد عرصه شود.
معاون استاندار قم با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری قم در۳۰ آبان سال جاری اظهار داشت: در ذیل ستاد برگزاری این همایش کمیته اطلاع رسانی تشکیل شده و صدا و سیما آماده تبلیغات است، از این رو اگر برنامه ای وجود دارد باید به دبیرخانه ستاد مربوطه اعلام شود.
وی یادآور شد: دستگاه هایی که تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی دارند باید تا پایان همایش مذکور در اختیار ستاد قرار دهند تا نوع تبلیغات تعیین شود.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در حالی که برخی واحدهای صنعتی قم مواد اولیه و مورد نیاز دیگر واحدهای این استان را تولید می کنند ولی واحدها از این موضوع اطلاعی ندارد که خانه صنعت و اتاق بازرگانی باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت میکنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامنالائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. /ایرنا
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در زمینه فرهنگ سازی رونق تولید موضوع فراتر از دولت است و همه ارکان نظام و تریبون های عمومی در این خصوص نقش مهمی دارند.
ثبت دیدگاه