دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
رئیسی: باید برای کشور ثروت ایجاد کرد/با سخنرانی مردم امیدوار نمی‌شوند
20 اردیبهشت 1403 - 22:26
شناسه : 280502
0

رئیس جمهور گفت: ما باید با کار و تلاش مردم را امیدوار کنیم، با سخنرانی نمی‌شود مردم را امیدوار کرد.

به گزارش بازتاب خبر، سید ابراهیم رئیسی امشب در جلسه شورای اداری استان قم با بیان اینکه باید به دنبال خدمتگزاری خالصانه به مردم باشیم، اظهار کرد: شهر قم هویت فرهنگی، علمی و دینی دارد که علم را به سایر بلاد افاضه می‌کند و این شهر به کانون علمی، فرهنگی و پژوهشی تبدیل شده است. بلند آوازگان قم هر کدام چراغ هدایت هستند.

وی ادامه داد: اولین تاکید من به مدیران این است که از هویت قم باید صیانت کنند. دشمن روی قم حساسیت ویژه ای دارد. مراقبت و صیانت و ارتقای این هویت وظیفه ما است. مدیران نسبت به سبک زندگی در این استان مسئولیت دارند. کار در قم با سایر استان ها موارد مشترکی داشته و البته موارد متفاوتی هم دارد.

وی تاکید کرد: خدمت رسانی در این استان مثل سایر استان ها باید انجام شود اما هویت قم باید حفظ شده و ارتقا یابد. دیدبانان فرهنگی کشور مسئولیت خطیری دارند تا آسیب ها را بشناسند و به موقع هشدار داده و عمل کنند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: میزبانی از زائران اهمیت خاصی دارد. زائر محترم است و وظیفه مدیران استان قم این است که این میزبانی را به خوبی اجرا کنند.

رئیسی با بیان اینکه تقسیم بودجه در کل کشور و استان قم قرار است عادلانه انجام شود، افزود: سند ما برای تقسیم بودجه، آمایش سرزمینی است. یک جا به طور نسبی برخوردار و جایی به طور نسبی کم تر برخودار است و جایی هم ممکن است محروم باشد. باید عدالت توزیعی براساس آمایش سرزمینی انجام شود. قم یک جمعیت ثابت و یک جمعیت متغیر دارد که هر دو باید محاسبه شوند. الان حضور زائران در قم بیشتر شده چون امکانات بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بنای ما اجرای عدالت توزیعی است، گفت: تامین اشتغال و مسکن و کاهش تورم محور برنامه اقتصادی دولت است. کار بزرگی در ساخت ۳۰ هزار مسکن در قم در حال انجام است. در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود مشکل ۳۰ هزار خانواده حل می شود. برنامه ریزی در این استان ساخت ۷۱ هزار مسکن است.

رئیس جمهور همچنین گفت: برای پرداخت اقساط مسکن نهضت ملی مسکن نیز برخی خانواده ها دچار مشکل می شوند و مسکن را به دیگران واگذار می کنند که باید تصمیم گرفت که برای کمک به این خانواده ها چه کاری انجام شود و آن را انجام داد.

رئیسی ادامه داد: برخی اراضی در استان قم داریم که به موسسات فرهنگی واگذار شده که برخی از این زمین ها بعد یک دهه ساخت و ساز نشده است و اگر این موسسات موفق نمی شوند که ساخت و ساز کنند، باید تصمیمی گرفت تا از این امکان استفاده شود.

رئیسی خاطر نشان کرد: وحدت و انسجام زمینه توسعه یافتگی در قم است. رهبری همه نیروهای انقلاب را از هر نوع اختلاف پرهیز می دهند. تصور نشود اگر از دیگری بتراشیم به ما افزوده شود. ممکن است دیگری تراشیده شود ولی به طرف دیگر افزوده نمی شود و نه به سبد این می رود و نه به سبد دیگری و به جای دیگری می رود. نیروها باید خرج پیشرفت شوند.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: انتظار مردم و رهبری، پیگیری اجرای طرح ها و تصمیمات است. کار باید انجام شود. نباید کار از این دولت به آن دولت، از این مجلس به آن مجلس کشانده شود. این تاخیرها به کشور آسیب می زند. نمونه آن سیل سیستان و بلوچستان است. ما در آن استان سد کهیر را افتتاح کرده بودیم که نقش کلیدی در جلوگیری از کاهش خسارات داشت. کار وقتی به موقع انجام می شود، اینگونه می شود.

وی تاکید کرد: دشمن نمی خواهد کشور پیش برود و مردم را نامید می‌کند. ما باید با کار، مردم را امیدوار کنیم. با سخنرانی که نمی شود مردم را امیدوار کرد. هر کدام از ما باید با کار و تلاش مردم را امیدوار کنیم.

وی با بیان اینکه مساله مترو و مونوریل قم دنبال می شود، گفت: وضعیت فعلی در این زمینه در قم درباره مترو و مونوریل ایجاد ناامیدی و برداشت ناکارآمدی می کند. می توان گفت طرح را بیاورید تا بررسی کینم که آیا تصمیم اول درست بوده یاخیر. الان ما باید مساله را حل کنیم. ۲۴۰ هزار مسکن برای دولت باقی مانده است که مربوط به تعهدات دولت های قبل بوده است ولی وزیر ما با مولدسازی دنبال تامین مالی و تکمیل این مسکن هاست و ۱۴۰ هزار مسکن هم تکمیل شد. ما باید این بار را زودتر از زمین برداریم.

رئیسی افزود:من در دولت بنای طرح مشکلات به مردم را ندارم. ماموریت ما حل مشکلات است. مدیران حل مساله را در دستور کار قرار دهند. اگر تلاش کردیم و مشکل حل نشد، مساله را به مردم بگوییم زیرا مردم صداقت را دوست دارند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم که راهکار حل فاضلاب قم چیست. ابعاد مشکل دریاچه نمک را بررسی کنیم تا مشکل زیست محیطی ایجاد نکند. تا یک ماه دیگر ابعاد این دو طرح بررسی شود.

وی تاکید کرد: باید برای کشور ثروت ایجاد کرد. شرکت های دانش بنیان محل تولید ثروت هستند. از ابتدای دولت تعداد این شرکت ها از ۵ هزار به ۱۰ هزار رسیده و ۲ میلیارد دلار ثروت ایجاد کرده اند. برای تولید ثروت نباید دنبال راهی رفت که به مردم فشار بیاورد.

رئیسی گفت: حضور عموم اتباع در قم باید با سازوکار مشخصی انجام شود. حضور اتباع برای تحصیل در قم اشکالی ندارد و خوب هم هست اما تحصیل، ازدواج و اشتغال آنها با نظارت سازمانی انجام شود. رفت و آمد اتباع باید نظام مند باشد. این نظارت باید تقویت شود.

وی در پایان گفت: پول، برنامه و کارشناس مهم است اما مهمتر از همه مدیریت است. بودجه و برنامه بوده ولی کار انجام نشده است. کارشناس بوده ولی از او استفاده نشده است. افزایش بهره وری مهم است و باید از امکانات، استفاده خوب شود. نقش مدیر در اجرای برنامه، محوری و نقش اول است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان «بازتاب خبر»ی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.