جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024 ساعت ×
تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
08 اردیبهشت 1403 - 22:09
شناسه : 280126
0

دانشگاه‌های ایران امروز با برگزاری تجمع در فضای آموزشی به حمایت از دانشگاهیان آمریکایی خواهند پرداخت.

به گزارش بازتاب خبر، ورود نیروهای مسلح به فضای دانشگاهی به عنوان یک بدعت شوم و برخلاف پروتکل‌های آموزشی نقاب از چهره حاکمیت آمریکا برداشت،‌ کشوری که خود را به عنوان مهد دموکراسی و حامی حقوق بشر معرفی می‌کند؛ اما تحمل یک تجمع مسالت‌آمیز برای حمایت از مردم غزه از سوی دانشجویان آمریکا را ندارد و با استفاده از نیروهای مسلح این حرکت مدنی را  سرکوب می‌کند،‌ این سرکوب وحشیانه با لابی‌گری رژیم صهیونیست صورت گرفته و نشان می‌دهد که دولت آمریکا به عنوان نماد استکبار کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و برای رضایت این اقلیت حاضر است که تمام پروتکل‌های بین المللی را زیر پا بگذارد و دانشجویان و اساتید را در فضای آموزشی و دانشگاهی سرکوب کند.

حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین به حلقه اتصال میان آزادی‌خواهان در سرتاسر جهان تبدیل شده است،‌ به طوری که امروز در دانشگاه های ایران تجمعات فراوانی در خصوص حمایت از اقدام دانشجویان و اساتید دانشگاهی شکل گرفته است.

دانشگاهیان دانشگاه تهران در جریان این همصدایی با استادان و دانشجویان عدالتخواه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، شعارهایی بر ضد رژیم جعلی صهیونیستی و استکبار جهانی سر دادند و بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تهران قرائت شد.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، دکتر مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران و مسئولان بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی در این اجتماع حضور داشتند.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در جمع تجمع‌کنندگان، خیزش عظیم دانشگاهیان در قلب آمریکا و اروپا را نویدبخش امت واحده جهانی دانست که حول محور عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی در حال شکل‌گیری است.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران افزود: امروز حرکت بزرگی که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شکل گرفته است، نشان می‌دهد جبهه جدیدی با عنوان جبهه دانش و آگاهی و معرفت در مقابل جبهه جهالت و نادانی شکل گرفته است.

مقیمی در بخش دیگر سخنانش بیان داشت: ادعای دروغین آمریکا که معتقد است آزادی در جامعه آمریکا وجود دارد و دانشگاهیان حق اظهارنظر دارند، امروز به صورت واقعی برای جهانیان نقش بر آب شد و این اثبات گشت که آمریکا و استکبار تا زمانی علم و دانش و دانشگاه را تحمل می‌کند که در جهت منافع آنها گام بردارند و هرگاه حس عدالتخواهی در دانشگاهیان برانگیخته شود، آمریکا و استکبار آن را برنخواهد تافت.

همچنین دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مشهد مقدس در محکومیت ضرب و شتم دانشگاهیان در آمریکا و اروپا  مقابل دانشگاه فردوسی مشهد تجمع کردند.

دانشجویان اهوازی نیز در محکومیت تعرض به اساتید و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تجمع کردند.

 این تجمع در راستای حمایت از دانشجویان و اساتید آمریکایی معترض به اقدامات صهیونیستی امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) جلوی درب اصلی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

دانشگاهیان در این تجمع با سر دادن شعارهایی، تعرض به اساتید و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین و معترض به صهیونیست‌ را محکوم کردند.

همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور تجمع دانشجویی تا مسجدالاقصی در قزوین نیز از سوی دانشجویان دانشگاه این استان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مقابل مزار شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

دانشجویان دانشگاه شاهد نیز با مشارکت جمعی از دانشجویان بین‌الملل در حمایت از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به میدان آمدند.

همچنی دانشگاه تبریز نیز در فراخوانی اعلام کرده بود که امروز بعد از نماز ظهر و عصر از صحن مسجد پیامبر اکرم تجمعی با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

حمایت دانشگاه‌های ایران از خیزش دانشگاهیان آمریکایی با برگزاری تجمع

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان «بازتاب خبر»ی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.