چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
هجوم پلیس آمریکا به دانشگاه بی‌سابقه است/ فروپاشی شعارهای دروغین آزادی‌خواهی آمریکا
08 اردیبهشت 1403 - 10:09
شناسه : 280110
0

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: نهاد دانشگاه همواره محلی برای عدالتخواهی و آزاداندیشی در مسائل ملی و جهان بوده است، آمریکا از یک سو شعار آزادی‌خواهی می دهد؛ اما در اقدامی بی‌سابقه شاهد هجوم به محوطه و کلاس‌های درس هستیم، حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و دستگیری اساتید و دانشجویان در محیط آموزشی اقدامی خلاف قوانین آموزشی در جهان است.

اقبال شاکری، عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مطالبات برای توقف جنگ غزه در آمریکا اظهار کرد: در جریان جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه غزه و نیروهای مقاومت، غرب عصاره و ریشه‌های فرهنگی خود را در عدم محکومیت جنایتکاران، عدم حمایت از مظلومان و جلوگیری از آزادی بیان نشان داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: نهاد دانشگاه همواره محلی برای عدالتخواهی و آزاداندیشی در مسائل ملی و جهان بوده است، آمریکا از یک سو شعار آزادی خواهی می دهد؛ اما در اقدامی بی‌سابقه شاهد هجوم به محوطه و کلاس‌های درس هستیم، حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و دستگیری اساتید و دانشجویان در محیط آموزشی اقدامی خلاف قوانین آموزشی در جهان است.

وی با بیان اینکه نظام دروغین و وعده‌های پوشالی فرهنگ آمریکایی از هم پاشید، افزود: این اقدام بی‌سابقه پایانی بر ادعاهای حقوق بشری از سوی آمریکاست، این موضوع مهر تاییدی بر صحبت‌های ایران در خصوص استانداردهای دوگانه آمریکا است.

شاکری افزود: امیدوارم روند مقاومت مردم غزه و محور مقاومت ادامه یابد و شاهد پیروزی‌ مردم فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی و فروپاشی این رژیم جعلی باشیم و علاوه بر آن مبارزات عدالتخواهان دانشجویان آمریکایی در حمایت از مظلومان جهان به سایر دانشگاه‌ها خواهد رسید.

وی افزود: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا از دولت خود می‌خواهند که درآمدهای کشور را صرف حمایت از رژیم جنایت‌کار صهیونیستی و نسل کشی مردم غزه کنند، این خواست مردم آمریکا از نمایندگان‌ خود است؛ اما در همین شرایط نمایندگان مجلس سنا طرح کمک مالی به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب می کنند.

شاکری گفت: اقدام نمایندگان آمریکا نشان داد که آنها نماینده مردم نیستند و به دنبال حفظ منافع اقلیتی از جامعه و رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان «بازتاب خبر»ی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.