شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
واکنش ایران به جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه
10 اسفند 1402 - 23:25
شناسه : 278747
0

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به کشتار مردم فلسطین توسط نظامیان صهیونیستی گفت «زخم غزه از حافظه انسان‌های آزاده و ننگ حمایت و سکوت نسبت به کشتار جمعی و نسل‌کشی از پیشانی مدعیان دروغین حقوق بشر پاک نخواهد شد».

به گزارش بازتاب خبر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بیش از  ۱۰۰ شهروند فلسطینی که در صف انتظار دریافت کمک های بشردوستانه در خیابان الرشید شهر غزه بودند، بر اثر حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و بیش از ۸۰۰ نفر زخمی شدند». 

 اشغالگران صهیونیست امروز (پنجشنبه) به سمت هزاران شهروند فلسطینی از شمال نوار غزه و از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون که در منطقه «شیخ عجلین» در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند که در آخرین آمار، ۱۰۹ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه نوشت: «زخم غزه از حافظه انسان‌های آزاده جهان و ننگ حمایت و سکوت نسبت به کشتار جمعی و نسل‌کشی از پیشانی مدعیان دروغین حقوق‌بشر در آمریکا و اروپا پاک نخواهد شد».

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه از احتمال افزایش شمار شهدای این حمله خبر داد و از جامعه بین‌الملل خواست این کشتار رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و گذرگاه امن انسان‌دوستانه‌ای را برای انتقال کمک‌ها ایجاد کند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در واکنش به این جنایت گفت: «اسرائیل مرتکب جنایات جنگی متعددی در غزه شده و شرایط غزه شبیه به یک حمام خون است».

جنبش حماس هم از اتحادیه عرب و شورای امنیت خواست جهت اتخاذ تصمیماتی که رژیم صهیونیستی را به متوقف کردن کشتار جمعی و پاکسازی نژادی در غزه ملزم کند، نشست فوری برگزار کنند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان «بازتاب خبر»ی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.