یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۴ Sunday, 4 May , 2025 ساعت ×
شناسه : 272992
اسفند ۸, ۱۴۰۱ ساعت: 7:21
۹۰ طرح تحول‌آفرین در دست پیگیری داریم/ آموزش مهارتی دانشجویان باید به‌طور جدی سنجیده شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت:این معاونت در حال پیگیری حدود ۹۰ طرح توسعه‌ای جدی تحول‌آفرین است. این طرح‌ها در کنار طرح‌هایی قرار دارند که از درون دانشگاه بیرون می‌آیند و مطرح می‌شوند. هرکدام از این طرح‌ها دارای روش، مجری، طرح پیشنهادی هستند و اگر این روال ادامه داشته باشد، شاهد توسعه در حوزه آموزش خواهیم بود.

دکتر فرشاد علامه  در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توسعه آموزش علوم‌پزشکی گفت: اگر خواهان تحول و بهبود کیفیت آموزش هستیم به طور حتم  باید به دنبال طرح‌های توسعه‌ای در حوزه آموزش باشیم. طرح‌های توسعه‌ای، طرح‌هایی هستند که به بهبود و ارتقاء روش‌های نوین آموزشی، افزایش کیفیت آموزش در مقولات مختلف برای فراگیران و اساتید، کوریکولوم‌های آموزشی، روش‌های تدریس در کلاس‌های درس و حوزه بالینی را برای آموزش پزشکی کمک می‌کنند.

وی افزود: معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در حال پیگیری حدود ۹۰ طرح توسعه‌ای جدی تحول‌آفرین  است. این طرح‌ها در کنار طرح‌هایی قرار دارند که از درون دانشگاه بیرون می‌آیند و مطرح می‌شوند. هرکدام از این طرح‌ها دارای روش، مجری، طرح پیشنهادی هستند و این موضوع اتفاق افتاده است. اگر این روال ادامه داشته باشد، شاهد توسعه در حوزه آموزش خواهیم بود.

دکتر علامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی تهران از منظر آموزش پزشکی در جایگاه اول کشور قرار دارد؛ هدف ما این است که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای بتوانیم در جهت بهبود جایگاه خود گام برداریم و جایگاه نخست خود در کشور را حفظ کنیم.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران درباره روند اجرای طرح‌ها توضیح داد: مراحل طرح‌ها باید به ترتیب اجرایی شود. برخی از بخش‌ها اجرا شده، برخی در حال اجرا و برخی نیز در حال برنامه‌ریزی هستند.هرکدام از این طرح‌ها دارای مقدماتی هستند که این مقدمات در حال اجرا هستند. ما در نظر داریم موارد مرتبط با آموزش‌های مهارت به صورت جدی سنجیده شوند. 

وی ادامه داد: آموزش و خدمات در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با یکدیگر تلفیق شده‌اند. دانشجویان باید بتوانند مهارت‌ها را کسب کنند تا بتوانند خدمات را به درستی ارائه دهند.ما به کسب مهارت و ارائه درست خدمات در حوزه پزشکی اکتفا نکرده‌ایم؛ تمام دانشجویان از مقطع کاردانی تا دکتری در تمامی حوزه‌ها باید از توانمندی لازم برخوردار باشند و ما بر این موضوع تاکید داریم؛ چرا که می‌خواهیم خیالمان درخصوص عدم نقص توانمندی‌های کاری دانشجویان راحت باشد.  

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.