
تویوتا با ساخت کانسپتی ایده خود از نسل بعدی مدلهای کوچکش را نمایش داد. کانسپت آیگو X نشان میدهد که نسل بعدی مدل آیگو شاسیبلند و اسپرتتر خواهد بود.
ماشین توسط طراحان تویوتا در استودیوی این کارخانه در فرانسه طراحی شده است. ابعادش هماندازه مدل کنونی آیگو است، اما در فرم چراغها اغراق شده و ارتفاع ماشین بیشتر است.
برخلاف خودروسازانی که قصد دارند ماشینهای کوچک خود را در اروپا با قوای محرکه الکتریکی بسازند، تویوتا اعلام کرده که آیگو را همچنان با موتور بنزینی تولید خواهد کرد تا قیمتش را پایین نگه دارد. تویوتا مدل کنونی آیگو را در پروژهای مشترک با پژو و سیتروئن طراحی کرد. این مدل پس از فیات پاندا و فیات ۵۰۰، سومین مدل پرفروش کلاس خود است.
فولکسواگن و رنو اعلام کردهاند که نسل بعدی مدلهای کوچک خود را تنها با قوای محرکه الکتریکی عرضه خواهند کرد. فیات هم نسل جدید مدل ۵۰۰ را الکتریکی کرده، اما فروش مدل بنزینی از نسل قبلی را برای مدتی ادامه خواهد داد.
نسل جدید پژو

اما این موفقیت برای به چالش کشیدن فولکسواگن گلف، پرفروشترین هچبک اروپا، کافی نبود. همچنین رقیبان دیگر از فورد، تویوتا و اشکودا در سالهای گذشته جایگاه ۳۰۸ را تا رده ششم پرفروشترین ماشین در کلاس خود پایین برده است.

فرمان پژو ۳۰۸ پایینتر از نمایشگر روبروی راننده قرار دارد
نسل جدید ۳۰۸ کشیدهتر و کوتاهتر است و در نتیجه ماشین فرمی اسپرتتر و فضای بیشتری برای سرنشینان دارد. مهمترین تغییر ظاهر ماشین در جلوپنجره است که از شبکهای ذوزنقهای تشکیل شده و آرم جدید پژو در وسط آن قرار دارد. این جلوپنجره با چراغهای باریکی ترکیب شده که بر پیشرفتهبودن ماشین تاکید میکند.

دو مدل هیبرید-الکتریکی از ۳۰۸ ساخته میشود
نمایشگر لمسی دیگری هم با زاویه به سمت راننده در وسط داشبورد قرار دارد. دسته دنده حذف شده و راننده با حرکت یک اهرم کوچک دنده ماشین را عوض میکند.
دو مدل هیبرید-الکتریکی از ۳۰۸ ساخته میشود. مدل قویتر ۲۵۰ اسب بخار نیرو دارد و پژو میگوید میتواند با نیروی باتری تا ۶۰ کیلومتر حرکت کند. نیروی قویترین مدل هیبرید-الکتریکی فولکسواگن گلف ۲۴۵ اسب بخار است و میتواند با نیروی باتری تا ۸۰ کیلومتر حرکت کند.
پژو ۳۰۸ جدید از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیشبینی میشود که ارزانترین مدل معادل سیهزار دلار فروخته شود.
تغییر زیربنایی در بامو

بامو مدل i۴ را سه ماه زودتر از برنامه به بازار عرضه میکند
بامو میگوید جدیدترین مدل الکتریکیاش، i۴ را سه ماه زودتر از موعد به بازار عرضه خواهد کرد و با سرعتی زیاد مدلهای الکتریکی دیگری در راه دارد. بامو انتظار دارد در ده سال آینده ده میلیون ماشین الکتریکی در سراسر جهان بفروشد.
این هدفگذاری باعث تغییراتی بنیادی در کارخانه خواهد شد. همه محصولات بامو در حال حاضر روی دو پلتفرم ساخته میشود که یکی برای مدلهای کوچک و دیگری برای شاسیبلندها و مدلهای بزرگتر است. این پلتفرمها اساسا برای ماشینهای بنزینی و دیزل طراحی شده بودند و بامو با تغییراتی از آنها برای مدلهای الکتریکی هم استفاده کرده است.
در حالی که خودروسازان برای کاهش هزینههای سرمایهگذاری به دنبال شریک برای ساخت پلتفرمهای الکتریکی هستند، آقای زیپسه گفت که شرکتش قصد ندارد برای ساخت این پلتفرم با کارخانه دیگری همکاری کند.
فروش مدل i۴ که اولین سدان الکتریکی بامو است، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ آغاز شود. قویترین مدل این ماشین ۵۳۰ اسب بخار نیرو دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش حدود چهار ثانیه است. بامو میگوید این ماشین با هر بار شارژ تا ۵۹۰ کیلومتر حرکت میکند.
جمع اضداد در کیا

کیا EV۶ اولین مدل کاملا الکتریکی کیا است
کریم حبیب، مدیر طراحی کیا میگوید این دیدگاه تازه تنها برای طراحی ظاهر ماشین نیست و همه ابعاد شرکت از جمله نمایندگیها را شامل میشود. این طرح بخشی از برنامه کیا برای حرکت کارخانه به سمت بازار لوکس و فروش محصولاتی گرانتر و با سود بیشتر است.

کیا در حال حاضر دو مدل الکتریکی در محصولاتش دارد که براساس مدلهای بنزینی کارخانه ساخته شدهاند. EV۶ اولین مدلی است که از اساس برای قوای محرکه الکتریکی طراحی شده است. این ماشین از پلتفرمی استفاده میکند که هیوندای برای ماشینهای الکتریکی ساخته و به زودی مدل آیونیک ۵ را روی این پلتفرم خواهد ساخت.

کیا پس از EV۶ قرار است شش مدل الکتریکی دیگر بر روی این پلتفرم بسازد که به مرور تا سال ۲۰۲۷ به بازار خواهند آمد. این کارخانه پیشبینی کرده که تا سال ۲۰۲۹ یک چهارم ماشینهایی که میفروشد الکتریکی یا هیبرید-الکتریکی باشد.







ثبت دیدگاه