
ماهنامه تاپگیر، لندروور دیفندر را به عنوان بهترین ماشین سال انتخاب کرد. در برنامهای که امسال بدون حضور مهمان و از طریق اینترنت پخش شد، سه مجری برنامه تلویزیونی تاپگیر یا تختگاز هم بهترین ماشینی که در سال ۲۰۲۰ رانده بودند را معرفی کردند.
کریس هریس، مجری اصلی برنامه، پورشه “۹۱۱ توربو اس” را بهترین ماشین سال ۲۰۲۰ انتخاب کرد. فردی فلینتف، بازیکن سابق کریکت که دو سال است به برنامه تختگاز پیوسته، جگوار XJ۲۲۰ را به عنوان ماشین محبوب امسالش برگزید.

تاپگیر در سال ۱۹۹۷ و در اعتراض به انتخاب داوران بهترین ماشین سال اروپا معرفی ماشین سال را آغاز کرد. امسال برندگان این مجله در ۱۸ بخش اعلام شدند.

در بخشهای دیگر، هوندا ئی، مدل جدید الکتریکی کارخانه ژاپنی، بهترین ماشین شهری اعلام شد و شاسیبلند آستون مارتین DBX، عنوان “سوپر شاسیبلند” سال را گرفت.

رولزرویس گوست بهترین ماشین لوکس سال مجله تاپگیر شد
نویسندگان تاپگیر، فورد را به خاطر ریسک پذیری در ساخت مدلهایی مانند موستانگ الکتریکی و شاسیبلند اسپرت پوما ST خودروساز برتر سال انتخاب کردند. فولکسواگن الکتریکی ID ۳، تویوتا یاریس، رولزرویس گوست، بامو M۳ و مرسدس-ایامجی GT هم از دیگر برندگان بودند.
گذشته با موتور آینده

قیمت پایه لندروور کلاسیک با موتور الکتریکی ۱۸۵ هزار دلار است
الکتریکی کردن یک ماشین قدیمی کار مشکلی است و برای قرار دادن موتور الکتریکی و جا دادن باتری مهندسی و کار زیادی لازم است. اما پلتفرم زیرو لبز صفحهای تخت است که میتوان ابعاد آن را با توجه به ماشین تغییر داد و به راحتی بدنه را روی آن سوار کرد.
این پلتفرم میتواند یک یا دو موتور الکتریکی داشته باشد که حداکثر ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکند و با هر بار شارژ تا ۲۳۵ مایل (۳۷۸ کیلومتر) حرکت میکند. قدرت و برد پلتفرم هم با توجه به ماشین میزبان و سفارش مشتری متفاوت خواهد بود.

در سایت شرکت تصویری مات از یک پورشه ۹۱۱ و یک فورد موستانگ کلاسیک دیده میشود که شاید اشارهای به ماشینهایی باشد که میتوان با این پلتفرم آنها را الکتریکی کرد. تمرکز کنونی شرکت بر ماشینهای شاسیبلند است. زیرولبز تاکنون یک فورد برونکو و یک لندروور دیفندر قدیمی را الکتریکی کرده که میتوان آنها را با قیمت پایه ۱۸۵ هزار دلار سفارش داد.

اتو اکس در این آزمایش از مینیونها ساخت کرایسلر استفاده میکند که به رادارهای لیزری مجهز است. فیلمی در وبسایت این شرکت نشان میدهد که ماشینها به راحتی در ترافیک حرکت میکنند و به عابران پیاده که میخواهند از خیابان عبور کنند راه میدهند.
به غیر از اتو اکس، تنها شرکت ویمو (Waymo) اجازه آزمایش ماشین بدون راننده را دریافت کرده است. ویمو، بخشی از گروه آلفابت مالک گوگل است. مسافران پس از سوار شدن به ماشین با گفتن چهار رقم آخر شماره تلفن خود، هویتشان را تایید میکنند و ماشین آنها را به مقصد میرساند.
اتو اکس فعالیت خود را برای ساخت تاکسیهای خودران چهار سال پیش آغاز کرد. علیبابا، بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان، از حامیان این شرکت است. یک شرکت بزرگ تاکسیرانی چینی هم با اتو اکس همکاری میکند.
اتو اکس همچنین صد تاکسی خودران را آزمایش میکند که راننده پشت فرمانش نشسته است.
اجبار بهتر از تشویق

هاکان ساموئلسون که در نشستی به نام “آینده خودرو” صحبت میکرد، ساخت ماشین الکتریکی را به تجربه چهل سال گذشته در ایمن کردن خودروها تشبیه کرد. او گفت که استفاده از کمربند ایمنی و قراردادن ایربگ تنها زمانی سرعت گرفت که دولتها خودروسازان و مردم را با وضع قانون مجبور کردند و این کار با تشویق و تهدید ممکن نبود.
او همچنین گفت که تشویق خریداران از نظر تجاری توجیهپذیر نیست و توقف پرداخت سوبسید باعث سرگردانی شرکتها میشود.
نشست “آینده خودرو” به مدت سه روز توسط روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز برگزار شد. علاوه بر ساموئلسون، مدیران ارشد شرکتهای دیگر نظیر نیسان، فولکسواگن، هوندا، آستون مارتین و بنتلی هم حضور داشتند.
الکس هیتزینگر، عضو هیئت مدیره فولکسواگن در صحبتهایش پیشبینی کرد که پیچیدگیهای تبدیل شدن به یک خودروساز الکتریکی، مخصوصا در مسائل مربوط به نرمافزار باعث میشود خودروسازان با یکدیگر شریک شوند و یا در خطر ورشکستگی قرار گیرند.






ثبت دیدگاه