در سالهای اخیر تمایل به خرید آنلاین افزایش یافته و با توجه به خانه نشینی مردم در این ایام، این روند افزایش تصاعدی داشته است. ماتیو جین بنیانگذار موسسه Affiliate (فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال) – که به تازگی برنامه شتابدهنده ۱۲ هفتهای برای بهبود عملکرد بازاریابی وابسته طراحی کرده است- معتقد است شرایط کنونی یک فرصت بزرگ برای فروشگاههای اینترنتی فراهم کرده است.
براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی ایالاتمتحده آمریکا، تجارت الکترونیک بیش از ۱۶ درصد کل خردهفروشیها را شامل میشود که در این میان سایت آمازون با بیش از یک سوم، بیشترین حجم خردهفروشی آنلاین را در برگرفته است. این موضوع نشان میدهد که تجارت الکترونیک توانایی بالقوه برای تبدیل به مخاطب گسترده را دارد.
۳ نکته مهمی که در زمان ارائه خدمات تحویل آنلاین باید به آن توجه کنید:
۱- شناخت مشتریان هدف
کارآفرینان با تبلیغات نادرست بخشی از پول خود را هدر میدهند. استفاده نادرست از کمپینهای بازاریابی، هزینه خرید مشتری را افزایش میدهد که این معیار مهمی برای سرمایهگذاری در حوزه کسبوکار دیجیتال است. از آنجا که ممکن است تنوع تبلیغات در شبکههای اجتماعی و سایتها، شما را در انتخاب کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال دچار مشکل کند بهتر است ابتدا به شناخت دقیق مخاطب هدفتان بپردازید.
شما با شناسایی مخاطب هدف، به نیچ مارکت میرسید. کارآفرینان با شناخت مخاطب هدف میتوانند به طراحی یک شخصیت دیجیتال از مخاطب برسند و نیز بر پایه نیچ مارکت محتوای سایت را بهینه کنند.
صاحبان مشاغل آنلاین (کارآفرینان) علاوه بر فروش کالا میتوانند خدمات دیگری، چون ساخت سایت، طراحی و گرافیک، تبلیغات یا سئو را به دیگرکسبوکارهای آنلاین بفروشند.
توجه داشته باشید که حجم فروش آنلاین کالا زیاد است. برای نمونه پیشبینی شده است که حجم فروش بازار آنلاین پوشاک، کفش و لوازم تزئینی امسال به ۴ تریلیون دلار برسد.
۲- کار تیمی انجام دهید (بهعنوان گرگ بازار، تنها کار نکنید).
کار تیمی کمک میکند تا قبل از شروع کسبوکار، دانشهایی در زمینه شیوههای آنلاین SEO، تبلیغات و تجارت الکترونیک، کمپینهای ایمیلی و رسانههای اجتماعی کسب کنید. شما ممکن است در اجرای تبلیغات در شبکههای اجتماعی خوب باشید، اما در بالابردن رتبه سایت و مهارتهای سئو حرفهای نباشید.
او معتقد است همواره حضور یک کهنه سرباز در کنار کارآفرینان میتواند در وقت و هزینه آنها صرفهجویی کند. شما میتوانید با استفاده از تخصص دیگران اثربخشی و کارآیی کمپینهای خود را افزایش دهید.
۳- از روش برونسپاری و ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید
برون سپاری شما را قادر میسازد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه، کار را با بهترین کیفیت به دست آورید. Neuro.net یک ابزار اتوماسیون قوی است که بهعنوان مرکز تماس برونسپاری برای خرده فروشیها عمل میکند. این مرکز کارمندان مرکز تماس را عوامل مجازی جایگزین کرده و افزایش کارآیی را تضمین کرده است.
در پایان پیشنهاد میشود کارآفرینان مدت زمان محدود خود را صرف فعالیتهایی که برای موفقیت حیاتی است کنند و وظایف غیراساسی را به دیگر اعضای تیم محول کنند. با متخصصان توانمند ارتباط برقرار کنند، برونسپاری کنند و یک زیرساخت تیمی قوی ایجاد کنند تا بتوانند کسبوکار دیجیتال خود را در مقیاس جهانی توسعه دهند.
ثبت دیدگاه