بالاترین قیمت برای صرف غذا در هواپیمایی که گوشه فرودگاه پارک شده، حدود ۵۰۰ دلار تعیین شد، اما دو تاریخ اولی که برای فروش بلیت در نظر گرفته شده بود، در عرض نیم ساعت پر شد. خطوط هوایی سنگاپور که مثل همه شرکتهای هوایی دیگر ضربه سختی از کرونا خورده بلافاصله دو تاریخ دیگر هم برای کسانی که در لیست انتظار مانده بودند اعلام کرد.
هر چند که ویروس برای پول درآوردن از شام و ناهار در هواپیما هم تاثیرش را میگذارد و مهمانها باید با حفظ فاصله روی صندلیها بنشینند.
سنگاپور ایرلاینز دو ایرباس A۳۸۰ خود را برای صرف غذا اختصاص داده که بلیتهای آن برای بازه زمانی سه ساعته فروخته میشود. این شرکت به این ایده بسنده نکرده و سرویس تحویل غذای هواپیما با ظروف و بستههای مخصوص به در خانه را هم در برنامه خود گذاشته است.
سنگاپور ایرلاینز که به نظر میرسد ید طولایی در طرح ایده برای جبران مافات دارد، پیش از این هم طرح “پرواز به ناکجا” یا در واقع پرواز بدون مقصد را در نظر داشت که عملی نشد. البته شرکتهای دیگر هوایی مانند EVA تایوان و کانتاس استرالیا طرح گرداندن مسافر در آسمان را با پروازی که مبدا و مقصدش یکی است، اجرا کردند.
شیوع ویروس کرونا ضرر مالی هنگفتی به خطوط هوایی سنگاپور زده و این شرکت اعلام کرده که حدود ۲۰ درصد از نیروی کار خود یعنی ۴۳۰۰ نفر را تعدیل میکند.
بسیاری از شرکتهای هوایی تلاش میکنند با افزایش یا گران کردن پروازهای داخلی بخشی از زیان مالی خود را جبران کنند، اما خطوط هوایی سنگاپور این گزینه را هم ندارد، چون در واقع یک شهر بیشتر نیست.
ثبت دیدگاه