
وی با اشاره به اینکه ایرباس هماکنون از سوخت هیدروژنی برای ماهوارهها و موتور فضاپیمای اروپایی آریان استفاده میکند، افزود انتخاب و راهاندازی فناوری موردنیاز برای هواپیمای هیدروژنی پنج سال به طول خواهد انجامید و باید دو سال را نیز برای تهیه لیست کارخانجات و موسسات سازنده قطعات کنار گذاشت.
ف
بنابر اعلام مقامات ایرباس، مدل اولیه و کلاسیک این هواپیما تا ۲۰۰ نفر ظرفیت حمل خواهد داشت و مسافتی تا ۳۵۰۰ کیلومتر را میتواند بپیماید. مدل دیگری نیز از این هواپیما مخصوص مسافتهای کمتر تولید خواهد شد که خواهد توانست حدود ۱۰۰ مسافر را جابجا کند.
هیدروژن مورد نیاز این هواپیما برای اینکه جای کمتری بگیرد، در دمای منفی ۲۵۳ درجه و به حالت مایع در محفظهای ذخیره خواهد شد. هیدروژن «سبز»، که برای این هواپیما به کار خواهد رفت باید از الکتریسیتهای تولید شود که به روش تجدیدپذیر تولید شده باشد. این در حالی است که این هیدروژن اکنون بسیار گرانتر از هیدروژن تولید سوختهای فسیلی است.
بنابر آمار آژانس محیطزیست اروپا، هواپیماهای فعلی پنج برابر بیشتر از خودروها و ده برابر بیشتر از قطارها آلاینده کربنی وارد جو کره زمین میکنند.






ثبت دیدگاه