
هیوندای نسل جدید پرفروشترین مدل خود را با ظاهری کاملا متفاوت به بازار عرضه خواهد کرد. کارخانه کرهای هفته گذشته نسل چهارم شاسیبلند توسان را در برنامهای اینترنتی رونمایی کرد.
توسان جدید ظاهری کاملا انقلابی دارد و جلوپنجرهاش کل جلوی ماشین را پوشانده است. چراغها مجموعهای از لامپهای الئیدی است که بخشی از جلوپنجره را تشکیل داده است. ابعاد ماشین تغییر نکرده، اما به جای طرح محافظهکارانه مدل کنونی، بدنه عضلانیتر و اسپرتتر شده است.
ادواردو رامیرز، مدیر طراحی بخش اروپای هیوندای میگوید که ساخت جانشینی برای یک مدل موفق همیشه چالشی سخت است، اما توسان جدید نشان میدهد که هیوندای نمیخواهد در دام تکرار موفقیت گذشته گرفتار شود و همیشه به دنبال تعریفی جدید در طراحی است.

علاوه بر موتورهای دیزل و بنزینی، توسان جدید را میتوان با قوای محرکه هیبرید و هیبرید-الکتریکی هم سفارش داد. سرویس جدیدی هم به ماشین اضافه شده که راننده با آن میتواند از تلفن همراه به عنوان سوییچ استفاده کرده و بخشهایی از ماشین را از راه دور روشن و خاموش کند.
هیوندای از سال ۲۰۰۴ تا کنون هفت میلیون دستگاه توسان فروخته است. اما شاسیبلند کوچک کرهای در بازار اروپا پس از رقیبانش در فولکسواگن، نیسان، پژو و فورد در رده پنجم فروش است. موقعیت توسان در بازار آمریکا بهتر نیست و این ماشین سال گذشته یازدهم ماشین پرفروش بود.
هیوندای سهم بیشتری از این بازار پرسود میخواهد و تغییرات توسان در نسل جدید نشان میدهد این کارخانه برای افزایش فروش آماده به قماری بزرگ است.
پنجاه ساله اسپرت

ماشین جدید با الهام از مدلهای گذشته Z. در پنجاه سال گذشته طراحی شده است. بیشترین شباهت به اولین مدلی است که در سال ۱۹۶۹ ساخته شد؛ ماشین اسپرت ارزانی که کارخانه را به شهرتی جهان رساند.
ماشینی که براساس این کانسپت ساخته میشود، احتمالا با نام ۴۰۰Z به بازار عرضه خواهد شد. نیروی ماشین را یک موتور شش سیلندر با دو توربو تامین میکند که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

فروش ماشینهای اسپرت ارزان در سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است. در شش ماه اول امسال حدود هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین اسپرت ارزان فروخته شده که ۷۲ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است. سهم نیسان از این تعداد ۱۷۳ دستگاه بوده است.
نیسان علاوه بر تویوتا سوپرا با مزدا MX-۵ و فورد موستانگ رقابت میکند.

گفته میشود فولکسواگن میخواهد فروش بوگاتی را تا پایان سال ۲۰۲۰ نهایی کند
پورشه که عضو دیگری از گروه خودروسازی فولکسواگن است، ۱۵ درصد سهام ریماک را در اختیار دارد و ماهنامه انگلیسی کار (Car) میگوید که در ازای فروش بوگاتی، سهم پورشه در ریماک بیشتر خواهد شد.

فولکسواگن، بوگاتی را در سال ۱۹۹۸ خرید. با حمایت کارخانه آلمانی، بوگاتی مدل ویرون را ساخت که سریعترین ماشین جهان در زمان خود شد. بوگاتی، اما تا یکی دو سال گذشته کارخانهای زیانده بوده و به نظر میرسد فولکسواگن دیگر آماده پرداخت هزینههای این شرکت نیست.
مجله کار میگوید که فولکسواگن برای تامین سرمایه برای ساخت ماشینهای الکتریکی، میخواهد شرکتهای دیگری در زیرمجموعهاش را هم بفروشد. لامبورگینی، سئات، استودیوی طراحی ایتالدیزاین و کارخانه موتورسیکلتسازی دوکاتی شرکتهایی هستند که گفته میشود در فهرست فروش فولکسواگن قرار دارند.
فراری جدید

پورتوفینو هفتمین مدل از این سری ماشینهای جدید است. فراری تا پایان امسال یک مدل دیگر هم رونمایی میکند و هفت مدل بعدی در دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
پورتوفینو از جمله محصولات خودروساز ایتالیایی است که برای رانندگی راحت در مسافتهای طولانی طراحی شده و اصطلاح گرند تورر (Grand Tourer) یا جیتی برای توصیف آنها استفاده میشود. سهم ماشینهای جیتی از فروش فراری حدود ۳۲ درصد است و این کارخانه میخواهد این سهم را تا سال ۲۰۲۲ به چهل درصد افزایش دهد.
فراری همچنین اعلام کرده که میخواهد تا دو سال آینده سهم مدلهای هیبرید را در محصولاتش به شصت درصد برساند. اولین مدل الکتریکی کارخانه بعد از سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد.
ثبت دیدگاه