شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
حال و هوای قم در آستانه وداع آخر با سرداران مقاومت/ حاج قاسم! بگو با بغض سنگین دل‌هایمان چه کنیم؟
16 دی 1398 - 17:53
شناسه : 10868
9

 سردار دیدی که آخر دعایت در کنار رود اروند اجابت شد و به یاران شهیدت رسیدی اما بگو با بغض سنگینت که در دل داریم چه کنیم؟ بگو حالا با سیل غمت چه کند پیرمرد سیل زده ای که دستش را بوسیدی.

دنیایی از انتظار در دل بیقرار اقیانوس موج می زند مردم منتظر سرداری هستند که بی خوابی را برای خود خرید تا ما راحت بخوابیم، ترکش را به جان خرید تا ما امنیت داشته باشیم و در نهایت رفت تا زندگی و حیات طیبه را به ملت خود و ملت های منطقه هدیه کند.
نگاه های چشم انتظار تمامی ندارد و امروز لب ها فقط به یک نام باز می شود ” حاج قاسم سلیمانی”؛ یکی پلاکاردی در دست گرفته که روی آن نوشته «ما هشتاد میلیون حاج قاسم هستیم»، راست می گوید حاج قاسم های آینده وطن در راهند.
محشر کبرایی شده است قم، گویی در  زمانه بعد از عاشورا هستیم، «مختار» می خواهیم تا خنکای قلبمان باشد، در پیاده روی اربعین در بحبوحه آتش داعش وقتی ایستاده و محکم قدم برمیداشتیم، در سرزمین ناامن عراق، پشت چند ملت به حاج قاسم گرم بود، هنوز مانده بفهمیم چه برسرمان آمده است، اربعین بدون حاجی، اربعین سختی است، اربعین سرشار از دلتنگی است.
داغ سنگین است، گویی مردم یتیم شده اند، گویی پدر رفته است، گویی برادر بزرگتر از میان ما رفته است، والله که آتش دل این مردم سرد نخواهد شد، جز با انتقامی که داغی سنگین تر بر قلب ساکنان کاخ سفید و ریاکاران سعودی و کودک کشهای صهیونیست بگذارد.
از نوزادان در کالسکه ها و آغوش مادران، تا کودکان خردسال، از نوجوانان گرفته تا جوانان و افراد کهنسال از ساعتی پیش خود را به محل وداع با سردار خوبی ها رسانده اند تا او را در مسیر بهشت، چند قدمی همراهی کنند.
صدای نوحه جانسوزی از دور و نزدیک ایستگاه های صلواتی به گوش می رسد بوی ملایم اسفند که از دود آه جمعیت تیره شده است مشامم را می نوازد ولی آنطرف صدای گریه دختری که گویا پدرش را از دست داده آرامشم را می خراشد.


چند دقیقه ای بود که به عکس سردار خیره شده است از او می پرسم از دیدنش سیر نشدی؟ می گوید: ” چشمان مهربانش یک قطره ناسترده”.
سردار دلها خاک وطن را از اهواز تا مشهد و تهران و قم را طواف می کند و کم کم راهی خانه مادری خود در دیار کریمان است.

یکی دیگر از این مردم می گوید: سردار عزیز تو یک تن هستی اما ضامن امنیت یک ملت بودی؛ یک جهان ممنتقت خواهند بود ای بزرگ سردار.
آنطرف تر مردی که برف خزان سر و رویش را سفید پوش کرده در ماتم عمیقی فرورفته و شانه هایش زود به زود به هم می لرزد با بغض فروخفته ای می گوید: هم حیاتش جریان ساز بود هم شهادتش دنیا را به حرکت در آورده است.

قم است دیگر، آشیانه اهل بیت(ع) است اینجا دلدادگان مکتب سیدالشهدا(ع) از هر قوم و ملیتی موج می زند، طلبه بحرینی می گوید: ببین چقدر اتحاد پرچم ایران و عراق زیباست؛ منتظریم روزی برسد که تمام کشورهای اسلامی اینگونه با یک دیگر متحد شوند تا بیگانگان جرئت تعرض و غارت منابع ملت های مسلمان را نداشته باشند.
از یکی پرسیدم راز این همه محبوبیت چیست، گفت: مردم عاشقش هستند چون که یادآور لباس خاکی بسیجی های اول جنگ است، چون که فروتنی و تواضع را در عین اقتدار و قدرت دارد، سرداری رئوف و مهربان که بر دستان سربازش بوسه می زند.
اینجا از تمام ملیت ها، زبانها، کشورها فریاد خونخواهی و آزادگی تو رو فریاد می زنند.
تشییع پیکر مطهر شهید سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمش سرهنگ پاسدار شهید شهرود مظفری نیا و مراسم وداع با این دو شهید والامقام در استان قم  که قرار بود ساعت ۱۴ آغاز شد بدلیل ازدحام جمعیت و تاخیر در مراسم تهران، چند ساعت دیرتر از حرم مطهر به سوی مسجد مقدس جمکران در حدفاصل بلوار پیامبر اعظم(ص) قرار است انجام شود.
صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چندتن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. /ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.