یکشنبه, ۱۸ آبان , ۱۴۰۴ Sunday, 9 November , 2025 ساعت ×

آخرین تیترها »

هم‌گروهی ایران با افغانستان، عربستان و مالزی در جام‌ملت‌های فوتسال آسیا اقتصادهای جهان با بیشترین مخارج نظامی کدامند؟ عراقچی: هرگونه مذاکره احتمالی با آمریکا در آینده صرفا متمرکز بر بحث هسته ای خواهد بود قالیباف: توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی دستور کار سفر پاکستان است اولین همایش تخصصی نهج البلاغه اضافه برداشت بانک سپه از بانک مرکزی به دلیل مطالبات از دولت و پرداخت وام های تکلیفی و سیاستی است/ در ۳ سال گذشته در صورت‌های مالی تلفیقی سود‌آور بودیم صادرات ۶۰۰ تنی عسل/ سهم ۶۸ درصدی عراق از عسل صادراتی ایران ظرفیت‌های اقتصادی کشور هنوز به‌طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است بانک سپه به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بانک کشور خدمات گسترده ای به مردم ارائه می‌دهد/ بسیاری از صنایع، تسهیلات خود را از بانک سپه دریافت می‌کنند پرداخت بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری طی ۷ ماه نخست سال جاری توسط بانک سپه

شناسه : 273275
اسفند ۱۹, ۱۴۰۱ ساعت: 10:24
عوارض روانی مسمومیت‌ سریالی دانش‌آموزان/با همدلی آرامش را به مدارس بازگردانیم

روانشناس و استاد ممتاز دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پیامدهای روانشناختی و اجتماعی مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در مدارس صدها برابر بیشتر از مشکل ایجاد شده است، گفت: این پدیده حساسیت‌ها را بیشتر کرده است و از این رو باید کادر مدرسه با همکاری اولیاء و مربیان و از طریق همدلی، آرامش را در دانش آموزان نهادینه کنند.

غلامعلی افروز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان نسبت به مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در مدارس، اظهار کرد: این پدیده عصبانیت، تعارض، افسردگی، پریشانی، کوفتگی فکری و ذهنی را برای دانش آموزان و خانواده‌ها به همراه آورده است، از این رو باید کاری کنیم تا خانواده‌ها احساس آرامش کنند و همدلانه در کنار معلمان به کاهش اضطراب دانش آموزان کمک کنند.

وی هشدار داد: پیامدهای روانشناختی این قضیه جدی است. می‌توان گفت اساسا اختلال پیش آمده یک مساله روانشناختی و زیستی است که حتی اگر یکی دو نفر از دانش آموزان در هر مدرسه‌ای درگیر آن شده باشند باعث می‌شود باقی دانش آموزان و خانواده‌ها متاثر ازآن شوند.

این استاد ممتاز دانشگاه تهران در عین حال خاطر نشان کرد: در حال حاضر خانواده‌ها متاثر شده‌اند و ترسها و نگرانی‌هایی دارند. البته اینکه بگوییم بیمارستانها پر شده از دانش آموزان اغراق است و معاندین نظام همین را می‌خواهند. اینکه برخی می‌گویند کار خود دولت است چون نمی‌خواهد دختران مدرسه روند هم اشتباه است. ۷۰ درصد دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ما در رشته‌های مختلف را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. حدود ۶۰ درصد معلمان آموزش و پرورش زنان هستند و کسی نمی‌تواند به جمهوری اسلامی این تهمت را بزند که برای خانم‌ها محرومیت آموزشی می‌خواهد.

وی افزود: مدرسه حق تمام دانش آموزان است. سهم حضور دختران ما در دانشگاه به نسبت جمعیت کشور از آمریکا و انگلستان بیشتر است. نسبت حضور خانم‌ها در دانشگاه‌های ایران از نسبت حضور زنان در دانشگاه‌های انگلستان، فرانسه، آمریکا و استرالیا و نیز به نسبت جمعیت این کشورها بیشتر است. در کمتر کشوری این نسبت را پیدا می‌کنیم. قریب به دو برابر انگلستان، دانشجوی زن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز دکترا به نسبت جمعیت کشور داریم و این افتخار ما است.

افروز در ادامه به بیان نکات روانشناختی برای آرامبخشی دانش آموزان پرداخت و اظهار کرد: معلمان باید با مدیر همراهی و همدلی کنند. برای مثال هر مدرسه می‌تواند والدین و دانش آموزان را دعوت کند و برای آنها توضیح دهند که چنین اتفاقی در کشور رخ داده و برای جلوگیری از رخداد آن در مدرسه مذکور چه اقداماتی لازم است صورت گیرد. از آنجا که تاثیر این پدیده بیشتر روانشناختی است، ارائه این توضیحات و همدلی بین اولیاء و مربیان آرامش را ایجاد می‌کند.

این روانشناس با اشاره به نزدیکی عید نوروز و لزوم حاکم شدن آرامش درون خانواده‌ها، متذکر شد: توضیحات یاد شده باید با کلام زیبا و امید آفرین به والدین و دانش آموزان بیان شود. اولیاء و مربیان با آرامش با دانش آموزان صحبت کنند تا اضطراب دانش‌آموزان از بین برود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.