
شایان ذکر است که ایلان ماسک و مهندسان شرکت «اسپیسایکس» (SpaceX) این روش را هنگام جستجوی راههایی برای برداشت آب از یخ در مریخ با کربن دی اکسید برای تهیه کربن و هیدروژن کافی برای تولید متان، نظریهپردازی کردند.
هر چند این روش فعلا فقط یک «مفهوم» است، در آزمایشات آزمایشگاهی موفق عمل کرده است. برای مهندسی این روش جدید، محققان به یک روش دو مرحلهای موجود برای تبدیل آب به اکسیژن قابل تنفس در ایستگاه فضایی بینالمللی (ISS) روی آوردند و برای کاهش آن به یک مرحله تلاش کردند و سرانجام یک کاتالیزور تک اتمی روی (زینک) موجب تحقق آن شد.
وسایل نقلیه امروزی معمولاً از سوخت موشک مبتنی بر متان استفاده نمیکنند، این بدان معنی است که این فرآیند جدید باید با فناوریهای پیشرانه آینده سازگار باشد. با این حال، مزایای استفاده از سوخت مبتنی بر متان نسبت به هیدروژن مایع که سوخت اصلی مورد استفاده شرکتهای «بوئینگ» و «لاکهید مارتین» است، چندین مورد است.






ثبت دیدگاه