افزونه جلالی را نصب کنید. 13 ربيع ثاني 1442 Saturday, 28 November , 2020 ساعت ×
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم:

میزان ورودی‌ کالا به قم هفت برابر میانگین کشوری است

شناسه : 13679 ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم میزان ورودی‌های کالا در قم را هفت برابر میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: این استان قابلیت تبدیل به یک هاب حمل و نقل بین المللی را دارد.
میزان ورودی‌ کالا به قم هفت برابر میانگین کشوری است

به گزارش بازتاب خبر به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، در سفر یک‌روزه مدیران کل دفاتر حمل و نقل کالا و امور سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به قم، مشکلات و راهکارهای اجرایی طرح احداث پایانه بار قم مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه‌ای که به همین منظور و در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تشکیل شد، حمیدرضا شهرکی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سخنانی ضمن تأکید بر ملحوظ داشتن افق‌های بلند مدت در طرح احداث پایانه بار در قم، اظهار داشت: باید تعریفی جامع و نگاهی منعطف بر پایه مدل مدیریتی معین (اعم از سرمایه گذاری و اجرا) در احداث پایانه بار قم در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بی تردید هرطرحی که در احداث پایانه بار قم لحاظ شود باید متناسب با دغدغه‌های استان باشد.

تأکید بر احداث پایانه بار با رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات

در ادامه این جلسه که با حضور مدیر و اعضای شرکت اتحاد و توسعه (سرمایه‌گذار طرح احداث پایانه بار قم) تشکیل شد، دکتر دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با یادآوری اینکه نگاه سازمان متبوع به سرمایه گذار (اعم از بخش خصوصی و غیر آن) دیدگاهی حمایتی است، گفت: احداث شهرک‌های حمل و نقل مبتنی بر داده‌های سنتی در عصر حاضر، پاسخگوی نیازهای جامعه در بخش حمل و نقل کالا نیست.

وی افزود: دیدگاه حمل و نقلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، احداث پایانه بار با رویکرد مبتنی بر فن آوری اطلاعات (IT) است که باید این مهم در طراحی و اجرا اعمال شود.

قم قابلیت تبدیل به یک هاب حمل و نقل بین المللی را دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم نیز در این جلسه طی سخنانی ضمن تشکر از حضور مدیران ستادی سازمان متبوع و دیگر مدعوین در این جلسه اظهار داشت: فارغ از هرگونه تعلقات خاطر استانی باید اذعان کرد که قم قابلیت تبدیل به یک هاب حمل ونقل بین المللی را دارا می‌باشد.

محمدحسن کلهری تصریح کرد: دستیابی به این افق، با توجه به موقعیت ویژه استان و محورهای مواصلاتی آن (اعم از جاده‌ای و ریلی) که کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور است و میزان ورودی‌های کالا در آن (در مقیاس تن بر کیلومتر)، هفت برابر میانگین کشوری می‌باشد امکان پذیر است.

شایان ذکر است پس از سال‌ها، طرح معطله احداث پایانه بار قم در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار واقع در محور قدیم قم – تهران، از نیمه دوم سال گذشته فعال و عملیات دیوارکشی آن انجام شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.