به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت ارانیکو، اما ۲ سوال مهم اینجاست؛ آیا میتوان مواد اولیه را مانند سایر کالاها در اینترنت فروخت؟ و چطور میتوانیم بدرستی بازاریابی اینترنتی را در این مسیر انجام دهیم؟
آیا میتوان مواد اولیه را از طریق اینترنت فروخت؟
اجازه دهید در همین ابتدا به سوال اول جواب دهیم. در حال حاضر نرخ نفوذ اینترنت بیش از ۹۰ درصد است این یعنی تعداد زیادی مخاطب بدون محدودیت جغرافیایی زمان خودشان را در اینترنت سپری میکنند. سهم خرید اینترنتی نیز رو به روز در حال افزایش است. بنابراین اینترنت بستر مناسبی برای ارائه و فروش هر محصولی است.
شاید برای شما هم سوال پیش آید که آیا مواد اولیه نیز در اینترنت فروش خوبی دارند؟ بطور قطع بله. سهولت جستجو و یافتن تامین کنندگان مختلف مواد اولیه در اینترنت، باعث شده تا افراد زیادی که نیازمند مواد اولیه هستند از این طریق به تهیه مواد یا کالای مورد نیازشان بپردازند. حضور پررنگ شرکتهای بازرگانی حوزه مواد اولیه نیز نشاندهنده این حقیقت است. بنابراین میتوان گفت اگر به درستی از این فضا استفاده کنید، میتوانید خیلی راحتتر و با هزینه بسیار پایینتر به تعداد زیادی از مخاطبان بدون محدودیت جغرافیایی دسترسی داشته باشید و فروشتان را چند برابر کنید.
چگونه مواد اولیه را در اینترنت بفروشم؟
سوال مهمتر این است که چطور میتوانم مواد مورد نیاز صنایع مختلف یا محصولات صنعتی را از طریق اینترنت بفروش برسانیم و به مشتریان زیادی دسترسی داشته باشیم. شاید اولین راهکار که به ذهن هر کس برسد این است که یک وب سایت شخصی یا پیج در شبکههای اجتماعی برای خودمان بسازیم. بله درست است شما باید این کارها را انجام دهید اما تا زمانی که برای سایت یا پیجتان ترافیک و مخاطب به اندازه کافی جذب نکنید مثل آن است که یک مغازه راهاندازی کردید که هیچ مشتریای از آن خبر ندارد. پس راهکار چیست؟
در تمام دنیا، سایتهای مرجعی وجود دارند که تامینکنندگان و فروشندگان، محصولاتشان را از طریق آنها در معرض دید هزاران بازدیدکننده قرار میدهند و به فروش میرسانند. این سایتهای مرجع با توجه به اعتمادسازی و تعداد بالای مخاطبانی که جذب کردهاند، بستری فوق العاده برای عرضه و فروش محصولات هستند. احتمالا سایت علیبابا در چین را بشناسید که هزاران فروشنده در آن فعالیت دارند. تقریبا در همه حوزهها سایتهای مرجعی وجود دارند، مواد اولیه نیز از این موضوع مستثنی نیست. بطور کلی هرچقدر این سایتها تخصصیتر باشند، مشتریان تخصصیتری در انتظار پیشنهادهای شما برای خرید هستند و شانس فروش بالاتر میرود. در نتیجه حضور و فعالیت در سایتهای مرجع مواد اولیه برای فروش محصولاتتان، در کنار داشتن سایت شخصی یکی از بهترین راهها برای پیدا کردن مشتریان جدید و افزایش فروش باشد.
سایت مرجع خرید و فروش مواد اولیه در ایران
در ایران نیز سایتهای مرجع مختلفی برای خرید و فروش وجود دارند. در حوزه خرید و فروش موارد اولیه نیز یکی از باسابقه ترین مراجع سایت ارانیکو است.
سایت ارانیکو به عنوان یکی از مرجعهای خرید و فروش مواد اولیه در ایران در حوزههای مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، شیمیایی و حلال ها، پلیمر و پلاستیک، فلزات و معادن، غذایی و کشاورزی، نساجی و پوشاک، سلولزی، لاستیک، راه و ساختمان و … بیش از ۱۰ سال است که فعالیت میکند. در حال حاضر بیش از ۵۵۰۰ شرکت در ارانیکو، هر روز هزاران محصول خود را برای خرید یا فروش آگهی میکنند. از طرف دیگر نیز با جذب ترافیک هدفمند که به بیش از ۱ میلیون بازدیدکننده در ماه میرسد، این سایت این اعتماد را در مخاطبان به وجود آورد که یک بستر مناسب برای یافتن تامینکنندگان مواد اولیه است.
از آنجا که نقطه شروع اکثر خریدهای اینترنتی از جستجو در گوگل آغاز میشود، با جستجو عبارتهای مرتبط با مواد اولیه در گوگل با نتایج جالبی روبرو خواهید شد. نتایج اول گوگل غالبا مرتبط با سایت ارانیکو است که این نشاندهنده تلاش ارانیکو برای جذب ترافیک مرتبط و هدفمند است. بنابراین اگر در این سایت به عنوان یک فروشنده محصولاتتان را آگهی کنید احتمالا هر کسی در گوگل جستجوی مرتبط انجام دهد، آگهی شما را نیز خواهد یافت.
در ضمن این پایگاه داده از مشتریان یک فرصت عالی برای ایمیل مارکتینگ است. این موضوع توسط ارانیکو برای شرکتهای مختلف جهت اطلاع رسانی از خدمات و محصولاتشان از طریق ایمیل انجام میشود.
هم اکنون میتوانید با عضویت در ارانیکو و ثبت اطلاعات شخصی یا شرکت خود اولین گام در تجارت الکترونیک را بردارید. برای اطلاع بیشتر از لیست کالاهای سایت ارانیکو اینجا را کلیک کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی







ثبت دیدگاه