شنبه, ۲۱ تیر , ۱۴۰۴ Saturday, 12 July , 2025 ساعت ×
شناسه : 30735
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ساعت: 10:22
برقراری روزانه ۵۰۰ تماس با مرکز پاسخگویی به سوالات کرونایی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده پاسخگویی به سوالات کرونایی است و شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا پیش از هر اقدام برای کسب مشاوره و راهنمایی لازم با این سامانه تماس بگیرند، گفت: درحال حاضر با روند افزایشی مبتلایان تعداد تماس‌ها به بالاتر از ۵۰۰ تماس در روز افزایش یافته است.

زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه ارائه مشاوره به مردم در خصوص بیماری کووید-۱۹ در قالب سامانه تلفنی ۱۹۱ از ابتداء شیوع این ویروس راه‌اندازی شده و همچنان فعال است، بیان کرد: در شرایط اوج‌گیری شیوع کرونا شمار تماس‌های مردمی افزایش و پس از آن کاهش می‌یابد. با پایان شیوع موج سوم کرونا در خراسان رضوی طی ماه‌های گذشته این تماس‌ها به حداقل خود رسید و به حدود ۱۰۰ تماس روزانه کاهش یافت و اکنون با روند افزایشی مبتلایان به بالاتر از ۵۰۰ تماس در روز افزایش یافته است.

مسئول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ابتداء شیوع کرونا و موج اول بیماری در خراسان رضوی که مردم درباره این بیماری آگاهی نداشتند، بیشترین تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۱ بین ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ تماس در روز ثبت شده است.

 اباصلتی افزود: فعالیت این سامانه در بحران کرونا از سرگردانی مردم در این حوزه و همچنین ازدحام در مراجعه به بیمارستان‌ها جلوگیری کرده است.

به گزارش وبدا، وی ادامه داد: شهروندان در تماس با سامانه ۱۹۱ اطلاعات و مشاوره تخصصی لازم را از کارشناسان آموزش‌دیده در مورد علائم ابتلا به ویروس کرونا، درمان بیماری کووید- ۱۹ و نحوه پیشگیری دریافت می‌کنند و از این طریق  برای معاینه و بررسی طبی به مراکز خدمات جامع سلامت واقع در نزدیکترین محل سکونتشان هدایت می‌شوند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.