سابقه برند اوتلندر در مجموعه میتسوبیشی به سال ۲۰۰۱ میلادی باز میگردد که نسل اول این خودرو معرفی شد. نسل دوم در سال ۲۰۰۶، نسل سوم در سال ۲۰۱۲، نسل چهارم از سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند. در فاصله این نسلها نسخههای فیس لیفت و بروزرسانیهای مختلفی ارائه شدند که ویرایش ۲۰۱۵ مهمترین رویداد طراحی در این میان محسوب میشود.
مدل ۲۰۲۲ اوتلندر از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۸۱ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر استفاده میکند. این مجموعه با جعبه دنده سی وی تی هماهنگ شده است. سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن ارائه میشود.
نکته قابل توجه در رابطه با این پیشرانه عدم تناسب آن با یک شاسی بلند دارای ۳ ردیف صندلی است. این پیشرانه حتی با ظاهر حجیم و عضلانی اوتلندر نیز چندان تناسبی ندارد و قطعا در رقابت با محصولات روز بازار جهانی در کلاس خود نیز چیزی برای ارائه نخواهد داشت.
شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۹ لیتر، در بزرگراه ۷.۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۴ لیتر است. این آمار برای نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک به ترتیب برابر است با: ۹.۴/۷.۵/۸.۷ لیتر. همانطور که مشاهده میکنید از منظر مصرف سوخت نیز این پیشرانه عملکرد چشمگیری ندارد!
در این قسمت از مواد اولیه باکیفیت برای توسعه جزئیات استفاده شده است. طراحی کنسول اصلی و مکملهای کرومی نیز در سطح خود جذاب و مناسب به نظر میرسد. از امکانان کابین میتوان به نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی ۸ و یا در حالت اپشن ۹ اینچی، نمایشگر ۷ اینچی دیجیتال بین نشانگر انالوگ امپر و یا در حالت اپشن نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال امپر، نمایشگر هداپ، تعویض کننده دنده الکترونیکی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، پورت یو اس بی و یو اس بی تایپ-سی، سیستم تهویه اتوماتیک و … اشاره کرد.
در بخش ایمنی نیز مواردی شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی خودکار علائم ترافیکی جاده، نوربالای تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، نمایش نقاط کور دید راننده و … قابل اشاره است.






ثبت دیدگاه