
پیش از شروع این مسابقه، شرکت کنندگان اعلام کرده بودند که معیار اصلی آنها در انتخاب مربی آواز، میزان تخصص و تجربه او در سبک آوازخوانی انتخاب شده توسط آنهاست.
نتیجه این بررسی با یافتههای محققان در مورد صدها فرد مورد مطالعه که در مشاغل مختلف کار میکردهاند، همخوانی داشت. چرا که اکثر افراد علاقه بسیاری به مورد پسند واقع شدن از سوی مربیان و مشاوران خود دارند. این بدان معنی است که ما اغلب از افرادی که در مورد ما نظرات مثبتی ابراز میکنند، مشاوره میگیریم. چون افزایش احساس مثبت فردی موجب رشد اعتماد به نفس میشود.
با این وجود اگرچه مربیان و مشاوران متملق باعث میشوند که شما احساس فردی بهتری داشته باشید، لزوما به شما در بهتر شدن کار و افزایش کارآیی کمکی نمیکنند.
اما در این میان بررسی تجربه همکاری برخی از همکاران سابق استیو جابز، مدیرعامل شرکت اپل، آموزههای جدیدی را فاش کرد. گای کاوازاکی، مشاور سابق ارتباطات مدیرعامل اپل با صحه گذاشتن بر باور برخی دیگر از همکاران سابق خود، تاکید میکند که حاضر نیست تجربه همکاری با مرحوم جابز را با هیچ چیز دیگری عوض کند.
او این حس مثبت و عشق پایدار به مدیر سختگیری همچون استیو جابز را این گونه توضیح میدهد: «او کارکنان خود را به سمت انجام بهترین کار در حرفهشان سوق میداد و مهمتر از همه، به آنها کمک میکرد تا متوجه شوند که تواناییشان بیش از آن چیزی است که تا کنون تصور میکردهاند.»
این در حالی است که اکثر مدیران ارشد علاقمند هستند تا بیشتر در مورد بهبود اوضاع چیزی بشنوند و وقتی نقاط ضعف آنها مطرح میشود، حالت دفاعی به خود میگیرند.
همه ما در زندگی خود به یک مشوق نیاز داریم، اما باید میان حس نیاز به دریافت تاییدهای مکرر و نظرات مثبت از طرف مربیان و مشاوران و لزوم شکوفا شدن توانایی فردی تعادل برقرار کنیم. پس باید افرادی را انتخاب کنیم که کمتر چاپلوسی میکنند و از ما تقاضای انجام کار بزرگتر و بیشتری دارند.






ثبت دیدگاه