نسل اول آلتیما از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷، نسل دوم از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱، نسل سوم از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، نسل چهارم از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲، نسل پنجم از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ و نسل ششم از ۲۰۱۸ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.
به تازگی تصاویری از مدل ۲۰۲۱ این خودروی ژاپنی منتشر شده که در ادامه نگاهی به ویژگیهای آن خواهیم داشت. آلتیما جزئیات طراحی جذابی را به عنوان یک سدان خوش قیمت با برچسب پایه ۲۴۳۰۰ دلار ارائه میدهد. فرمولی که ژاپنی همواره در ارائه آن عملکرد موفقی داشته اند.
در قسمت دماغه الگوی V کرومی همچنان حضور دارد و در همراهی با هودلاینها (خطوط روی درپوش موتور) و چراغهای اصلی با گرافیک داخلی متفاوت، حتی زیباتر هم به نظر میرسد.
تجمیع عواملی که نام برده شد موجب میشود تا این محصول ظاهری اسپرت داشته باشد. در نمای جانبی همه چیز معمولی و البته مناسب به هزینهای که پیش روی مشتری قرار دارد، دیده میشود. مخصوصا ستون آخر که با عناصر کرومی (زه) و شیب بی نقص سقف به نقطه قوت طراحی نمای جانبی تبدیل شده است.
در نمای عقب نیز الگوی مدل قبلی تکرار شده و دو خروجی اگزوز در دیفیوزر باردیگر قابلیتهای اسپرت محصول را به مخاطب یادآوری میکند.
آلتیمای ۲۰۲۱ در تریمهای S/SV/SR/SL و پلاتینوم عرضه میشود. در تغییرات تریم ها؛ این بار SR بالاتر از SV قرار میگیرد بنابراین SV آپشنهای استاندارد شامل مونوروف، گرمکن صندلی جلو و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را از دست داده و تمامی اینها به حالت آپشن انتخابی، پیش روی مشتری قرار میگیرد.
ارزانترین تریم آلتیمای ۲۰۲۱ از ۲۴۳۰۰ دلار با نام S (محور جلو) عرضه میشود. تریم SV (محور جلو) برابر با ۲۵۴۰۰ دلار، SV تمام چرخ محرک برابر با ۲۶۸۰۰ دلار، SR (محور جلو) برابر با ۲۶۲۰۰ دلار و نمونه تمام چرخ محرک آن ۲۷۶۰۰ دلار، SL (محور جلو) برابر با ۲۹۹۹۰ دلار و نمونه تکام چرخ محرک آن ۳۱۳۹۰ دلار قیمت دارند.
اما برای آن دسته از مشتریان که قدرت پیشرانه بیشتری میخواهند؛ تریم SR محور جلو با قیمت پایه ۳۰۶۵۰ دلار با موتور ۲ لیتری توربو سری VC ارائه میشود که خروجی آن برابر با ۲۳۶ اسب بخار و گشتاور برابر با ۳۶۲ نیوتن متر است.























ثبت دیدگاه